نمره 20 ویندوز ویستا
یک مقام اجرایی مایکروسافت گفت که ویندوز ویستا در 90 امین روز انتشار خود در برابر سیستم عامل XP، Apple ، Mac OS X و سه نوع از نسخه های لینوکس به یک موفقیت امنیتی چشمگیری دست پیدا کرده است.
Jeff Jones مدیر بخش استراتژی تکنولوژی های امنیتی مایکروسافت این ادعا را بر طبق مقایسه آسیب پذیری ها در اولین 90 روز سیستم عامل ویستا، XP، Mac OS X ، Red Hat Enterprise Linux 4 Workstation, Ubuntu 6.06 LTS و Novell SuSE Linux Enterprise Desktop 10 ارائه کرده است.

او به ویستا بالاترین نمره را داده است.

Jones در این زمینه می گوید : « ویستا از نظر مقایسه با انواع سابق خود به یک امنیت چشمگیری دست یافته است و این رقم در مقایسه با سیستم عامل های پیشرفته دیگر نیز به طور بسیار محسوسی افزایش داشته است»

او که در ویلاگ خود این مساله را مطرح کرده است ادامه می دهد: « در 90امین روز ویستا، فقط یک آسیب پذیری در آن دیده شد که این آسیب پذیری نیز در برنامه Windows Defender وجود داشت که اصلاح شده است.»

Jones می گوید : « در مقایسه با ویندوز ویستا در 90 روز اول، XP شامل 14 حفره، Mac OS X 10.4 با 20 حفره ، Red Hat با 137 حفره، Ubuntu با 71 حفره و SuSE با 80 حفره می باشد.»

البته Jones و دوستانش معتقدند که 90 روز بسیار زود است که در این مورد نتیجه ای به ما دهد. اما در عین حال این 90 روز می تواند یک دید سطحی در مورد افزایش ضریب امنیت در سیستم عامل ویستا به ما بدهد.

او در این زمینه می گوید: « پیش بینی می شود که مهاجمین دیگر از طریق هسته اصلی سیستم عامل به سیستم دسترسی پیدا نکنند و بیشترین توجه آنها به سمت برنامه های کاربردی ثالثی باشد که در این سیستم ها نصب شده اند»
«همکاران‌سیستم»